Poprzednia aktualnośćPowrót do listy aktualnościNastępna aktualnośćDrukujZamówienia budowlane
Rusza modernizacja linii kolejowej E30 między Katowicami a Krakowem. Linia E30 stanowi część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego z Drezna do Kijowa. W Polsce przebiega od granicy państwa z Niemcami w Zgorzelcu, przez Węgliniec, Legnicę, Wrocław, Opole, Kędzierzyn Koźle, Gliwice, Zabrze, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl do Medyki.
Inwestycja została podzielona na cztery etapy. Będą one realizowane w latach 2011-2014. Trzy z nich związane sa z modernizacją torów kolejowych, a czwarty dotyczy sygnalizacji na całej trasie.
Pierwszy przetarg wygrało konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia z Przedsiębiorstwem Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego Infrakol z Jawora oraz Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Konsorcjum zaoferowało cenę 300 mln zł. Na objętym umową odcinku, z Sosnowca Jęzora do Trzebinii, przewidziano budowę łącznie 48,14 km nowych torów, modernizację 5 stacji i przystanków kolejowych, budowę lub przebudowę 26 obiektów inżynieryjnych, likwidację 8 oraz modernizację 3 przejazdów przez tory. Dzięki modernizacji średnia prędkość uwzględniająca postoje na stacjach ma zostać zwiększona z 46 km/h do 120 km/h dla pociągów pospiesznych i z 41 km/h do 84 km/h dla pociągów osobowych. Z kolei maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich ma wynosić 160 km/h, a dla składów towarowych 120 km/h. Skróci to czas podróży do Katowic do Krakowa o ponad 30 minut.
Kolejne przetargi zostaną podpisane w najbliższych tygodniach w Katowicach i Warszawie.
Komentarze (0)
Brak komentarzy.
dodaj swój komentarz